Προστασία από τον ήλιο - Συμβουλές

  

 

  • Ευεργετικές ιδιότητες του ήλιου

 

Ο ήλιος έχει ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό όπως τη βιοσύνθεση της Βιταμίνης D, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, τη μείωση του επιπέδου της χοληστερόλης στο αίμα, την αύξηση της μεταφοράς οξυγόνου, την ενεργοποίηση έκκρισης ορμονών και φυσικά την αντικαταθλιπτική δράση.

 

  • Επικίνδυνη ακτινοβολία UV


Η παρατεταμένη όμως έκθεση στον ήλιο σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση του στρώματος του όζοντος μπορεί να προκαλέσει βλάβες στην επιδερμίδα. Για το λόγο αυτό η σωστή χρήση αντηλιακών προϊόντων είναι απαραίτητη. 
 
Η ακτινοβολία UV αποτελείται από τη UVA (320-400nm), τη UVB (290-320nm) και τη UVC (200-290nm) ακτινοβολία. Η UVC απορροφάται από το όζον και δε φτάνει στη γη. Η UVB απορροφάται μερικώς από το όζον ενώ η UVA ακόμα λιγότερο.
 
Η ακτινοβολία UVB προκαλεί ηλιακό  έγκαυμα ενώ η παρατεταμένη έκθεση σε UVB ευθύνεται για την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Η ακτινοβολία UVA εισχωρεί βαθύτερα στο δέρμα και ευθύνεται για τις φωτοτοξικές και φωτοαλλεργικές αντιδράσεις, για την πρόωρη γήρανση και για το κοκκίνισμα του δέρματος.  Και τα δύο είδη ακτινοβολίας προκαλούν ερύθυμα καθώς επίσης και βλάβες στο DNA που μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο του δέρματος.
 
Η φυσιολογική αντίδραση του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία προκειμένου να προστατευτεί είναι η παραγωγή μελανίνης. Αυτός όμως ο αμυντικός μηχανισμός δεν είναι αρκετός για να προστατευτεί πλήρως η επιδερμίδα από την ηλιακή ακτινοβολία. Για το λόγο αυτό η χρήση αντηλιακών με φίλτρα ευρέος φάσματος UVA/UVB είναι απαραίτητη.  
 
Στη σειρές μας Rona Ross Sun Care / Lee Hatton Photo-Protection / Greenyard Helios θα βρείτε αντηλιακά προϊόντα όλων των μορφών (λάδια, γαλακτώματα, κρέμες, ελαφριά γαλακτώματα σε σπρέι, ζελέ, lip balm) και με δείκτες από SPF6 ως SPF50 που προστατεύουν αποτελεσματικά από την UVA και τη UVB ακτινοβολία. Επίσης είναι εμπλουτισμένα με ενυδατικούς, αντιγηραντικούς, αντιφλογιστικούς και αντιοξειδωτικούς παράγοντες  που προλαμβάνουν ξηρότητα, ερεθισμούς και φωτογήρανση και με συστατικά ενεργοποίησης της μελανίνης που χαρίζουν χρυσαφένιο μαύρισμα.
 
Να θυμάστε να βάζετε αρκετή ποσότητα αντηλιακού, να το απλώνετε καλά και στα σημεία του σώματος που συχνά παραμελούμε όπως πατούσες, ανάμεσα στα δάχτυλα, το πίσω μέρος των αυτιών, να το ανανεώνετε κάθε δύο ώρες και ειδικά μετά το μπάνιο ή το σκούπισμα. Αποφεύγετε τον ήλιο τις ζεστές μεσημεριανές ώρες (11:00-14:00) και την υπερβολική έκθεση. Μην εκθέτετε μικρά παιδιά στην ηλιακή ακτινοβολία. Χρησιμοποιείτε καπέλα, γυαλιά ηλίου και ελαφριά, ανοιχτόχρωμα, βαμβακερά ρούχα.

 

Μετά την έκθεση στον ήλιο περιποιηθείτε την επιδερμίδα σας με ειδικά προϊόντα για μετά τον ήλιο. Χρησιμοποιείστε ενυδατικές κρέμες, λοσιόν ή τζελ με αντιοξειδωτικές και καλμαντικές ιδιότητες που θα επαναφέρουν την υδατική ισορροπία στο δέρμα καταπολεμώντας την ξηρότητα, θα προστατέψουν την επιδερμίδα κατά των ελευθέρων ριζών και σε περίπτωση ερυθύματος ή εγκαύματος θα απομακρύνουν τη φλόγωση και την κοκκινίλα αποκαθιστώντας την επιδερμίδα ενώ τέλος θα βοηθήσουν και στη διατήρηση του μαυρίσματος.  

 

  • Τι είναι ο δείκτης SPF

 

Οι δείκτες SPF μας δείχνουν πόση ώρα μπορεί να μείνει κάποιος κάτω από τον ήλιο χωρίς να καεί από τη στιγμή που απλώνει το αντηλιακό του σε συνάρτηση με το φωτότυπο της επιδερμίδας του.

Παράδειγμα: Αν έχετε δέρμα που αρχίζει να κοκκινίζει μετά από 5 λεπτά ηλιοθεραπείας και απλώσετε ένα αντηλιακό με δείκτη SPF20, τότε το δέρμα σας θα είναι προστατευμένο για 5x20=100 λεπτά.  

Να θυμάστε ότι το αντηλιακό θα πρέπει να ανανεώνεται κάθε 2 ώρες για να διατηρεί την αποτελεσματικότητά του ακόμα και αν χρησιμοποιείτε υψηλούς δείκτες προστασίας.

 

Ο δείκτης SPF δείχνει την προστασία από τη UVB ακτινοβολία, η οποία είναι υπεύθυνη για το άμεσο ηλιακό έγκαυμα. Ανάλογα με το δείκτη SPF το αντηλιακό πρέπει να περιέχει φίλτρα που να προστατεύουν και από τη UVA ακτινοβολία. Η επαρκής UVA προστασία δηλώνεται με την ένδειξη UVA μέσα σε κύκλο.  

 

Λόγω διαφορετικών φωτότυπων επιδερμίδας καθένας αντέχει διαφορετικό χρονικό διάστημα στον ήλιο χωρίς να καεί. Οι ανοιχτόχρωμες επιδερμίδες  αντέχουν λιγότερο.

 

  • Οι 6 φωτότυποι της επιδερμίδας

 

 

  • Παράγοντες που επηρεάζουν την ένταση της UV ακτινοβολίας

 

   

 

  • Tips

 

> Απλώνετε το αντηλιακό περίπου 20 λεπτά πριν βγείτε από το σπίτι.  

> Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε την κρέμα σας βάλτε την πρώτα και αφού απορροφηθεί βάλτε το αντηλιακό.

> Μη χρησιμοποιείτε προϊόντα που περιέχουν AHA κατά τη διάρκεια της έκθεσης στον ήλιο γιατί μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμούς.

> Τους ζεστούς μήνες ενυδατώνετε το σώμα σας εσωτερικά με νερό και φρούτα.

> Κάντε μια φορά τη βδομάδα σκραμπ για να απεγκλωβίσετε την επιδερμίδα από τα νεκρά κύτταρα και να μην μπλοκάρουν οι πόροι από τη συνεχή χρήση αντηλιακού.

> Εκτός από το σώμα σας προστατέψτε και τα μαλλιά σας από την ηλιακή ακτινοβολία με το κατάλληλο αντηλιακό προϊόν.

> Να θυμάστε ότι η ακτινοβολία UV περνάει ακόμα και μέσα από τα πυκνά σύννεφα ενώ η UVA και από το τζάμι. Γι’ αυτό η χρήση αντηλιακού είναι απαραίτητη όλο το χρόνο καθώς επίσης και αν περνάτε πολλές ώρες δίπλα σε παράθυρο που δέχεται ηλιακή ακτινοβολία.

> Ιδιαίτερη προσοχή δώστε στα χείλη σας και χρησιμοποιήστε lip balm με δείκτη αντηλιακής προστασίας.

 

Χαρείτε και ταυτόχρονα προστατευτείτε από τον ήλιο με ελεγχόμενη έκθεση και τη σωστή χρήση των αντηλιακών προϊόντων!